Loppet

Längden på loppet är 10,549km med en underbar start och målgång nere vid Varbergs fästning. Ett bättre ställe med en underbar utsikt, kan ju inte bli så mycket bättre tycker jag. 

Banan är kontrollmätt av en leg.banmätare från Göteborg, den blev godkänd och fick bra ett bra omdöme för variation och läge,  jippi.

Jag har i dagsläget cyklat banan 4ggr och promenerat den 2ggr och tycker om banläggningen då den bjuder på härliga växlingar av stadskärnans brus och puls samt havets doft och vindens sus.  För den som älskar havet så är utsikten mot havet på många ställen helt magisk om jag får säga det själv.  Jag skall i eftermiddag/kväll försöka hinna med att cykla banan ytterligare en gång för att kunna ta lite fina bilder och lägga upp så att ni kan få se vad jag menar.

Om ni vill gå, springa eller jogga loppet så är sista anmälningsdag via internet den 3 juli via loppets hemsida, man kan också tävla i lag med minst fyra deltagare i varje lag och utmana andra på arbetet eller andra företag mm. Barn kan springa lilla loppet som har två distanser, upp till 10år,1,2km och de upp till 14år 2,4km och de går  runt fästningen. Se mer om anmälan på: www.varbergsloppet.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0