En av våra sponsorer Göran Lückander!!!

Som privatperson kan Du också bli en sponsor till #Varbergsloppet och en av våra eldsjälar i Varbergs GIF friidrott och Varbergsloppet är det i år men vill inte vara med på bild.

Berätta lite om dig själv Göran:

Jag är 82år, föddes i Malmö, flyttade som 12åring till Norrbotten, närmare bestämt Malmberget, mina föräldrar arbetade som lärare. Jag träffade kärleken och vi gifte oss i Norrbotten, jag arbetade några år i Stockholm och skånska Eslöv för att sedan 1975 flytta till Varberg. Min största hobby är att fjällvandra norr om Kiruna där inga andra människor kan störa för att bara njuta av stillheten och den mäktiga naturen vi har i norra Sverige. Varför flytten gick till just Varberg var för att jag fick arbete som ekonom på Monark.

Jag blev involverad i Varbergs GIF Friidrott i slutet av 1970-talet då vår dotter började träna friidrott och jag har blivit kvar i denna fantastiska förening sedan dess. Att ha fått vara med om denna fantastiska utveckling som klubben har gjort från att ha haft 3 olika träningsgrupper när vi började till att nu ha över 20st grupper är helt otroligt. Vi började som de flesta föräldrar som funktionärer vid olika tävlingar och träningar. Som pensionär i början av 2000-talet blev jag mer involverad i styrelsearbetet men numera är jag revisor och ställer upp efter bästa förmåga med det jag kan, orkar och hinner med. Är så glad och tacksam för att jag fått träffa så många fantastiska människor genom åren och även fått uppleva utvecklingen inom föreningen och Varbergsloppet, enligt mig är Varbergs GIF Friidrott en av de ledande föreningarna i Sverige inom idrotten.

Varför vill du sponsra Varbergsloppet?

Jag tycker att Varbergs GIF Friidrott har en utmärkt ledning och har i sitt arbete genom åren genomsyrat hela sitt arbete med att vara en fristad för alla personer oavsett ålder som kan träna på sina villkor efter sin egen förmåga. De har olika stödgrupper, utvecklas hela tiden framåt och ser till de olika individerna och dess behov.

Vad gör loppet för staden Varberg?

Det har blivit en fantastisk institution, är ett populärt lopp med en av de vackraste bansträckningarna i Sverige. Det visar framsidan av Varberg.

Subbe fyr
 Ankaret/strandpromenaden

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0