Foton från dagen D 11/7 2015 😀

Förberedelserna inför dagens lopp, kravallstaket skall ställas ut, sponsorernas skyltar, flaggor mm skall monteras och sättas upp. För flera började dagens förberedelser redan under fredagen med hämtning och ilastning av bilar, kravallstaket och utställning av dessa. Dagen startade för några redan vid 06, vid 07 började tälten byggas upp och kravallstaket ställas ut nere vid fästningshörnan, banan skall märkas upp och spärras av inför de olika loppen, målbågen upp, tidtagningsutrustning på plats, scenen med ljudanläggning monteras, vattenposterna sätts ut och monteras upp. Allt eftersom dagen går byggs hela fästningshörnan upp till ett start- och målområde för fyra olika lopp med sammanlagt 3000 deltagare allt som allt, området skall förse deltagare med nummerlappar, efteranmälning, mat, fika, dryck, förvaring, toaletter, information, musik, speaker, uppvärmning och en del annat som hör till men även till publiken som också de är viktiga för att göra loppet roligare för de som deltar och för oss som funktionärer, arrangörer och våra sponsorer. 🎼 🏃🏽 🍌🍫🚶🏼🎤🏃🏽
Loppet är även viktig del för oss som förening/föreningar men inte minst för Varberg som en stad som uppmuntrar till liv i rörelse vilket för oss samman i en härlig gemenskap, samarbete över gränserna och tillfälle att träffa och lära känna nya människor. Nytt för i år var utlottning av bil 🚘 och samarbete med Varberg för liv-spring för Lovisa. 💞
 
Medaljerna läggs upp och sorteras/trasslas ut,
frukt, dricka, kexchoklad, medaljer och vatten till alla löparna i de olika loppen dukas upp, källsortering ♻️ så gått det går. 
Starten till 10km kl:16:00, några minuter kvar, några värmer upp, 5 olika startgrupper för löparna, startgrupp 6 var till för #Varbergförliv #springförLovisagänget 💞
De tre bästa i damklassen 💐
och de tre bästa i herrklassen. 💐
Fästningshörnan 
Bilen vanns av en ung kille från Göteborg med startnummer 22, 🎉 tyvärr var han inte kvar när lotten drogs men vi säger grattis 💐 och kanske kan vi få en bild vid överlämnandet av nycklar och bil vid ett senare tillfälle. Tack till alla som bidragit till denna underbara, roliga och intensiva dag. 
Over and out från mig, ha en fortsatt bra löparsommar/Linda
 
 
 
 

Dagen D

Igår var en fantastisk dag med bra väder, många deltagare till alla loppen denna härliga dag, till 10km var det ca 2200 personer som kom till start. Vill tacka alla som gjorde denna dagen till en underbar dag i löparnas, publikens och cancerfondens tecken. Ett stort tack till alla våra funktionärer, samarbetspartners, sponsorer, publik, löpare och våra duktiga speakers ni var helt fantastiska och vi ses nästa år igen. Vi vill gärna ha feedback positiv och negativ för att kunna förbättra till nästa år.
Lägger upp lite bilder från gårdagen under de närmaste dagarna. Ha en fortsatt trevlig sommar alla fantastiska människor så får vi hjälpas åt att få igång fler i "löparlandet" Sverige/Linda
 
 
 

RSS 2.0